آخرین اخبار:
کد خبر:۷۳۵۱۴۷
یادداشت دانشجویی|

مردم ساز دلشان با خدمت صادقانه کوک‌شدنی است

مردم ساز دلشان با خدمت صادقانه کوک شدنی است نه با تبلیغات عوام‌پسندانه و عوام‌فریبانه، چرا که نمونه همچنین بیمارستانی در استان‌های دیگر با بازه زمانی خیلی کمتری ساخته شده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمید آذربو؛* با پیروزی جمهوری اسلامی و باوجود چالش‌ها وموانع ایجادشده خارجی، خدمات زائدالوصفی در اقصی نقاط این کشور شده و مجال آن نیست که به آن اشاره شود؛ لیکن در این مقال برآنیم تا فرهنگی مذموم را که از سوی برخی مدیران و وکلای مردم به کرات انجام می‌شود ودر شان جمهوری اسلامی نیست را نقدکرده تا من بعد رویه‌ای جدید حاصل شود.

روز اخیر شاهد بودیم که بیمارستانی در مرکز استان بعداز ۱۱ساله طولانی توسط وزیر بهداشت افتتاح شد، نفس احداث بیمارستانی مجهز و باکیفیت، پسندیده است وجای تقدیر وتشکردارد، اما این قابل اقناع نیست، لیکن انتقادات اساسی این است که: اولاآیا شایسته مردم محروم و وفادار به نظام این دیار است که اکنون صاحب همچنین بیمارستانی بشوند؟ دوم اینکه چگونه است که برخی وکلای استان درمجلس و تعدادی از مدیران استانی شان این مردم را بواسطه‌ی سطح پایین مطالبه گری و قدرت چانه زنی خود تنزل می‌دهند.
 
مورد عینی آن در افتتاح همین بیمارستان؛ وکلای مردم و مدیران علوم پزشکی در محوطه این بیمارستان جهت بهره برداری زودهنگام! سازو نقاره‌ای آورده و  پایکوبی و رقص راه انداختند! جالب این است چند متر آن طرف‌تر این بزم چاپلوسانه، بازنشستگانی معترض، جوانانی ناراضی از استخدام‌های غیرقانونی تجمع کرده و هیچ یک از این مدیران فریادرس آن‌ها نبوده ونیست!
 
محرومیت مدیران و وکیل شایسته زمانی مشهودتر می‌شود که دیارمان  را با استان‌های همجوار همچون خوزستان، اصفهان و فارس مقایسه میکنیم که در آنجا وزیران را به محیط آکادمیک شهرشان یا به نقاط محرومشان برده  تا پاسخگوی مطالبات مردمشان باشد و وضعیت ناراضی را ببیند، حال آنکه درمرکز استان ما برای وزیر سازو نقاره آورده و با کنش چاپلوسانه‌ خود اجازه نمی‌دهیم محرومیت بخوبی نشان داده شود.

واز سویی این وزیر باید پاسخگو باشد که چطور از ۱۱سال انتظار برای افتتاح این بیمارستان ۶سال در زمان وزارت ایشان بوده و اکنون بعدازاین زمان طاقت فرسا باید افتتاح بشود؟

این چه مدل مدیریتی است که وکیل و مدیر ما بجای اینکه اجازه بدهند وزیر بهداشت عمق ناراحتی مردم را ببینید، صدای سازه ونقاره بلند کرده  تا صدای معترضین شنیده نشود.

این رسم اشتباه تملق گونه برخی نمایندگان و مدیران  سبب شده که فاصله مدیران کشوری با مردم محروم  استان  ما بیشتر شود و بجای اینکه آن‌ها بگونه‌ای عمل کنند که  وزرا درد‌های مردم را بیشترلمس کنند، جشن و پایکوبی راه میندازند که برداشت ذهنی وزرا، با دیدن این موارد اینگونه شکل بگیرد که  همه مردم  راضی اند.

در حالی که همین مردم  ساز دلشان تنها با خدمت صادقانه کوک شدنی است نه با تبلیغات عوام پسندانه و عوام فریبانه، انتظار می‌رود که جهت تجربه‌ای  هم شده باشد مدیران ما از استان‌های دیگر  کارآموزی  یاد بگیرند چرا که نمونه‌ همچنین بیمارستانی در استان‌های دیگر با بازه‌ی زمانی خیلی کمتری ساخته شده است.

حمید آذربو، فعال دانشجویی دانشگاه علامه
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار